PDA

View Full Version : Columns toevoegen met behulp van macro



Decision
12-04-2014, 12:36 PM
Hoi, kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb de volgende code toegepast in een werkblad waarin ik telkens één column links wilde invoegen naast elke column van een aantal columns. Nu wil ik dit doen maar dan in een ander bestand waar de tabel in een andere sheet staat en op een andere plek in het sheet. Dit betekent dat de code moet worden aangepast maar ik ben vrij nieuw met VBA en weet niet welke aanpassingen ik precies moet doen.


Het gaat om onderstaande code:

Sub M_snb()
sn = Split(Join(Application.Index(Sheet1.Cells(1).CurrentRegion.Rows(1).Value, 1, 0), "||"), "|")
Sheet1.Cells(1).Resize(, UBound(sn) + 1) = sn
End Sub
- De draaitabel staat in het werkblad genaamd: 'Quotation Template (1)'
- De 'oorspronkelijke' tabel begint in cel V32 en eindigt in cel DM309
- We willen graag een colomn toevoegen links naast elke column in de range W tot en met DK.

Als het mogelijk is wil ik deze code laden in een andere code

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!!

ketonen
01-27-2016, 10:51 AM
solved?

Froady
08-18-2016, 06:24 PM
Hoi, kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb de volgende code toegepast in een werkblad waarin ik telkens één column links wilde invoegen naast elke column van een aantal columns. Nu wil ik dit doen maar dan in een ander bestand waar de tabel in een andere sheet staat en op een andere plek in het sheet. Dit betekent dat de code moet worden aangepast maar ik ben vrij nieuw met VBA en weet niet welke aanpassingen ik precies moet doen.


Het gaat om onderstaande code:

Sub M_snb()
sn = Split(Join(Application.Index(Sheet1.Cells(1).CurrentRegion.Rows(1).Value, 1, 0), "||"), "|")
Sheet1.Cells(1).Resize(, UBound(sn) + 1) = sn
End Sub
- De draaitabel staat in het werkblad genaamd: 'Quotation Template (1)'
- De 'oorspronkelijke' tabel begint in cel V32 en eindigt in cel DM309
- We willen graag een colomn toevoegen links naast elke column in de range W tot en met DK.

Als het mogelijk is wil ik deze code laden in een andere code

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!!


I'm also pretty knew to this one but I just hope you solve the code you wanted to load to another page. Hope you got it!

"Ik ben ook vrij wist dit, maar ik hoop dat je de code die u wilde te laden naar een andere pagina op te lossen. Ik hoop dat je het hebt!"

SamT
08-19-2016, 08:33 AM
Thread started in 2014 :)