PDA

View Full Version : Problemen met de loop functie

Steelbox
10-06-2016, 06:13 AM
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn code. ik heb een code nodig die values van cellen van het ene blad naar het andere kopieerd. Ik heb een loop nodig die dit doet tot hij terug aan de value van de eerste cell komt en dan stopt. Ik heb een code gemaakt die werkt, maar als ik aan de code andere voorwaarden hang, blijft de loop doorlopen. In de code hieronder ben ik opzoek naar cellen waar "1 X" in voorkomt bv "1 X kast". als ik mijn code dan aanpas om bv "2 X" te vinden blijft de loop doorlopen en kopieren en plakken. Niet echt ideaal :p.

Dim A As Range
Sheet5.Activate
Cells.Find(what:="1 X ", after:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart, searchorder:=xlByRows, searchdirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, searchformat:=False).Copy
ActiveCell.Select
Set A = ActiveCell
Sheet75.Activate
row_number = row_number + 1
Cells(row_number, 2).Select
ActiveCell.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, operation:=xlNone, skipblanks:=False, Transpose:=False
Do
Blad5.Activate
Cells.FindNext(after:=ActiveCell).Select
Cells.FindNext(after:=ActiveCell).Copy
Sheet75.Activate
ActiveCell.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, operation:=xlNone, skipblanks:=False, Transpose:=False
Loop Until ActiveCell.Value = A.Value

Alvast bedankt

Steelbox
10-06-2016, 06:30 AM
Hi guys,
I need your help to get my code working. I made a code to copy values of cell from one sheet to another, i needed a loop in the code to copy all the values and stop when the first value reached again. So far so good. But when i change the code to find other things (example "2 X" with B as range) the loop keeps going and pasting values in my sheet, and can't be stopt.
Below is the code that works.
SO i need a code that does the same, but with different terms, i hope you guys can help me.

Dim A As Range
Sheet5.Activate
Cells.Find(what:="1 X ", after:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart, searchorder:=xlByRows, searchdirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, searchformat:=False).Copy
ActiveCell.Select
Set A = ActiveCell
Sheet75.Activate
Do
Blad5.Activate
Cells.FindNext(after:=ActiveCell).Select
Cells.FindNext(after:=ActiveCell).Copy
Sheet75.Activate
Loop Until ActiveCell.Value = A.Value

Thank you and srry for bad english.

SamT
10-06-2016, 07:17 AM
This was two threads, the English language post was in the Excel Folder.
I also edited the two by using the # icon to add Code Formatting Tags.