PDA

View Full Version : keuzelijst met invoervak in een form in excel



onmyjourney
10-11-2017, 10:54 AM
hello,

kan ik een keuzelijst met invoervak maken in een form in excel?

de bedoeling is dat de gebruiker in een form een "item" uit een lijst moet kiezen, alleen bevat de lijst zo ongeveer 500 items op dit moment.... zou dus makkelijk en interessant zijn moest het kunnen dat als de gebruiker een naam van een item begint te typen, de lijst korter wordt en de mogelijkheden weergegeven worden. en om het helemaal moeilijk te maken.... als ze naar "de boerderij" zoeken en ze geven "boer" in dan zou "de boerderij" ook moeten getoond worden.

de gekozen naam moet in een ander werkblad in een andere cel ingevuld worden.

als de naam niet in de lijst voorkomt, moet er een melding gegeven worden dat de naam niet in de lijst voorkomt.

in bijlage een voorbeeldbestand.

Logit
10-11-2017, 11:13 AM
.
Instructions and a download example at : https://trumpexcel.com/dynamic-excel-filter/

Instructies en een downloadvoorbeeld bij : https://trumpexcel.com/dynamic-excel-filter/


(translation compliments of GOOGLE Translate)

(vertaling complimenten van GOOGLE Translate)

onmyjourney
10-11-2017, 11:23 AM
dank, ik ga het ff bekijken en bestuderen.

onmyjourney
10-11-2017, 11:29 AM
thx. wat ik eigenlijk zoek is iets dergelijks dat ik in een form kan zetten met vba. de bedoeling is om, als de opgezochte naam niet in de lijst staat, de vraag te stellen aan de gebruiker of hij de naam wil toevoegen aan de lijst. indien ja, dan moet er een ander "tabblad" getoond worden waar een aantal gegevens mbt die naam worden ingegeven.



ik heb het voorbeeldbestand wat uitgebreid.

in het tabblad lijst zalen staat de lijst van de zalen met de bijhorende gegevens
in het tabblad zaaldetail worden de gegevens ingevuld van de zaal die gekozen wordt uit de lijst.

als de ingegeven naam niet in de lijst staat en de gebruiker aangeeft dat hij de nieuwe zaal wil ingeven, dan moet het tabblad gegevensblad getoond worden.

kan dit via vba in excel?


20629


alvast bedankt